محل تبلیغات شما

طراحی غرفه های نمایشگاهی توسط کادری مجرب

قبل از اینکه بخواهیم از تخصص و مهرات مجموعه متدکس در مورد طراحی غرفه نمایشگاهی برایتان سخن بگوییم ترجیح می دهیم ابتدا در مورد وازه نمایشگاه و موارد مربوط به آن کمی برایتان بنویسیم.پدیده نمایشگاه در قرن 19 میلادی متولد شد و این نیاز از آنجا شکل گرفت که هر روز تعداد کالاهای تولیدی و تنوع انها رو به افزایش بود و می بایست روش های جدیدی را برای عرضه کردن انها به متشری پیدا می کردند.از این رو به این فکر افتادند تا در مکانی عمومی به صورت یکجا ازتمامی کالاها و خدمات خود در مدت زمانی مشخص برای متقاضیان رونمایی کنند و واژه نمایشگاه از ان تاریخ به بعد بوجود آمد.

طراحی غرفه نمایشگاهی

در ایران قدمت نمایشگاه ها به حدود چهل تا پنجاه سال قبل باز می گردد و امروزه شاهد هستیم که در سطح کشور و در شهر ستان های مختلف نمایشگاه های مختلفی در حال برگزاری هستند و برخی از آنها حتی در سطح بین الملی می باشند.با زیاد شدن نمایشگاه ها در داخل کشور نیاز به طراحی غرفه های نمایشگاهی هر روز بیش از پیش احساس می شود و از این رو شرکت های طراحی و معماری داخلی سعی کرده اند تا در این زمینه نیز به ایفای نقش بپردازند و بر اساس نیازهای مشتریان خود به طراحی محیط نمایشگاه بپردازند.متاسفانه موضوعی که به شکل بسیار واضح در میان نمایشگاه های برگزرا شده در سطح کشور به چشم می خورد این است که با توجه به متفاوت بودن موضوعات نمایشگاهی اما شاهد هستیم که عملا در نوع طراحی غرفه نمایشگاه تغییرات چندانی ایجاد نمی شود و تقریبا از یک الگوی ثابت برای تمامی نمایشگاه ها در حال استفاده هستیم.

یک طراح غرفه های نمایشگاهی باید در نظر داشته باشد فضایی که به عنوان محیط نمایشگاه در اختیار دارد باید به گونه ای طراحی شود که مردم بتوانند به راحتی از بخش های مختلف آن دیدن نمایند .در این خصوص طراح باید دو مفهوم فضا و نمایش را در نظر بگیرد. البته اینکه چه تعریفی از فضا در ذهن طراح می گذرد نیز جای تامل دارد و باید دید او به این مووع چگونه می نگرد.اگر بخواهیم از فضا درک قابل توجهی داشته باشیم معمولا باید انرا در تقابل با یک ماهیت مادی محک بزنیم.در فرهنگ لغت آکسفورد اینچنین آمده است که :کیفیت تهی بودن وبزرگ بودن به نحوی که بتوان در آن آزادانه حرکت کرد.

در طراحی غرفه نمایشگاه باید با توجه به موضوعی که قرار است در ان محط برگزرا شود و با توجه به میزان بزرگی محیط اقدام به طراحی و خلق اثر نمود.این بسیار مهم است که غرفه نمایشگاهی ما به گونه ای طراحی شود تا بینندگان بتوانند به خوبی از کالاها و خدمات ما دیدن نمایند.در واقع اصل و فلسفه نمایشگاه نیز بر این تعریف استوار است که در محیط غرفه هدف نمایش دادن کالا و یا خدماتی است برای مردم و بازدیدکنندگان. هدف از این بازدید یا لذت بردن انها است و با اطلاع رسانی و آگاه کردن آنها.

طراحی غرفه نمایشگاه

 

در واقع می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که هدف از طراحی غرفه های نمایشگاه ایجاد فضایی است که بتوان به صورت خلاقانه و متفاوت به نمایش کالاها و خدمات خود پرداخت.هدف این است که با نواوری و به کارگیری تکنولوژی روز دنیا به بالا رفتن آمار فروش کمک کرد.اما در زیر می خواهیم به نکات و موارد مهمی بپردازیم که می توانند در طراحی غرفه نمایشگاهی نقشی موثر و تایین کننده داشته باشند :

شاید به عنوان اولین قدم و یا نکته که باید قبل از برپا کردن نمایشگاه به ان توجه داشت این است که در کدام منطقه از بافت شهری قرار است چنین اتقاقی رخ دهد.

اما دومین نکته مهم که نباید از دید طراحان پنهان بماند این است که نوع عملکرد این گونه فضا ها و نقشی که دارند چیست که باعث خواهد شد تا انها را از سایر عملکردهای شهری متمایز نمایند.

نکته سوم  و بسیار مهم در طراحی غرفه های نمایشگاهی در نوع فضای بیرونی انها و محیط درونی انها است.در واقع فرم نمایشگاه که بیشتر از بیرون دیه می شود و عملکرد ان که بیشتر باز می گردد به نوع طراحی داخای محیط بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

و اما نکته مهم دیگری که باید به ان دقت داشت این است که به چه میزان فن اوری های جدید و برتر در طراحی و عملکرد محیط نمایشگاه می تواند تاثیر گذار باشد.

طراحی غرفه نمایشگاهی

 

بی شک مهمترین نقشی که از طراحی غرفه های نمایشگاه انتظار می رود این است که در هر دوره که برگزار می شوند باید آخرین دستاوردهای تکنولوژی  در زمینه های گوناگون را به بینندگان به خوبی معرفی نمایند و در واقع این پلی خواهد بود برای گسترش تجارت در زمینه های نو و فن آوری های جدید.پس با توجه به کلیدی بودن این موضوع بسیار مهم است که در قدم اول نوع طراحی به چه شکل صورت پذیرد تا بتواند در اولین قدم به حداکثر موفقیت دست یافت.

اما در طراحی غرفه نمایشگاهبه هر حال اهدافی وجود خواهند داشت که یم توان به مهمترین و پایه ای ترین انها اینگونه اشاره کرد:

1-ایجاد یک نواوری در مواد و مصالحی که برای ساخت محیط قرار است استفاده شود.

2-کاهش دادن از مواد ساختمانی در ساخت فضا و استفاده از تکنولوژی های روز و مدرن در این زمینه و افزایش فضا به روش های مدرن

البته هر دو مورد را می توان به نوعی تابعی از میزان تکنولوژی در اختیار داشته دانست و باید دید در این زمینه تا کجا می توان پیش رفت.البته در نهایت هدف اصلی بالا رفتن بهره برداری اقتصادی حداکثری از فضای موجود است.

 

اما فارغ از اینکه محیط های نمایشگاهی با چه تکنولوژی و در چه زمانی ساخته شده اند می توان چند ویژگی عمومی همه آنها را به شرح زیر عنوان کرد :

 

در طراحی غرفه نمایشگاهی همیشه آینده محوری وجود داشته و این دقیقا نقطه مقابل سنت گرایی بوده است.هیچ گاه در هیچ یکی از بافت های بوجود امده برای نمایشگاه ها هیچگونه پیوندی با گذشته نبوده و اصلا در این مورد هیچگونه اصررای هم نخواهد بود و در عوض در نقطه مقابل ان هم قرار داشته و سعی داشته است تا با ایجاد حس آینده نگری و واقعیت بخشیدن به آن رو به سمت جلو حرکت نماید

لوکوربوزیه در طراحی غرفه ی فرانسه در نمایشگاه سان فرانسیسکو ۱۹۳۴ با انتفاد از شیوه های سنتی ساختمان اظهار داشت :”نمایشگاه های قرن اخیر به سطح یک کعکاری غیر منطقی سقوط کردند به طوری که به بیننده تصور خیالی یک کاخ یا خانه ی واقعی را میدهند.ولی فکر میکنم که باید سنت نمایشگاه های قرن نوزدهم را دنبال کنیم (نمایشگاه آهن وشیشه)خلق یک فضای قابل نمایش که دعوت به تماشا بکند وهمزمان با ئ جمعیت احساس وهیجان معماری رانیز به آنها عرضه کند یا در حل مسائل نمایشگاه صداقت به کار رود.

نوشته شده توسط در 11:10 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

پنجشنبه پنجم آذر ۱۳۹۴

علم در اختیار بشر است

غرفه نمایشگاهی شما چگونه باید باشد؟

این روزها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تنوعی که در تولیدات و محصولات مختلف بوجود امده است باعث شده تا مدیران فروش و بازاریابان به فکر روش های جدیدی برای معرفی کالاها و خدمات خود باشند . یکی از این روشها قطعا می تواند وجود نمایشگاه هایی باشد که در موضوعات مختلف سالانه در حال برگزاری است. شما اگر یک غرفه نمایشگاهی داشته باشید براحتی می توانید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برده و به معرفی خدمات و کالاهای خود بپردازید.اما باید دقت کرد که در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه بر خلاف دیگر سازه ها باید عمل نمود . در این مدل باید سازه به گونه ای باشد که بتوان انرا سریع و در زمانی کوتاه پیاده سازی کرد و از آن طرف هم بتوان بعد از اتمام نمایشگاه در سریع ترین زمان ممکن انرا جمع آوری نمود.

تحرک و به کار گیری از متریال های مخصوص برای این امر جز خصوصیات غرفه های نمایشگاهی هستند.باید دقت نمایید که از طرح و رنگ های استفاده شده در غرفه شما می توان به بهترین شکل ممکن در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرد. با توجه به اینکه هدف از ایجاد غرفه نمایشگاهی توسط شما چه بوده است می توان از رنگ هایی متناسب و حتی دکوراسیونی منطبق با ان استفاده نمود. به هر حال باید در نظر داشت یک معماری داخلی مناسب و اصولی می تواند در جذب نهایی مشتریان شما بسیار مهم باشد.

در واقع هدف از برگزاری نمایشگاه ها این است که برای بازدید کنندگان محیطی متفاوت تر از انچه که تاکنون دیده اند را فراهم اوریم و با طرح ها و اشکل مختلفی که برای غرفه های نمایشگاهی خود ایجاد می کنیم سعی در معرفی هر چه بهتر کسب و کار خود داشته باشیم.در یک جمع بندی می توان ویژگی های غرفه نمایشگاه را اینگونه عنوان کرد :

1-باید طرح و ظاهر غرفه ما دارای زیبایی های منحصر به فردی باشد و بتواند چشمان بینندگان را به خود مجذوب نماید.

2-حتما هدف از راه اندازی  غرفه نمایشگاه معرفی محصول و یا کسب و کاری می باشد. باید دقت داشته باشیم که نوعطراحی غرفه و دیزاین و حتی رنگ بندی و مبلمان استفاده شده در محیط تناسب لازم را با نوع کسب و کاری که قرار است معرفی کنیم داشته باشد.

3-برای هر غرفه نمایشگاهی یک فضای محدودی در اختیار ما می گذارند. شما باید با طراحی دقیق و حرفه ای از تمامی بخش های غرفه خود بهترین استفاده ممکن را ببرید.

4-اگر به دنبال رساندن پیام خاصی به مخاطبان خود هستید سعی کنید تا ان پیام را در قالب یک طرح در غرفه خود خلق نمایید.

5-همانطورکه گفتیم هدف معرفی کالا و خدمات است. پس باید طراحی غرفه به گونه ای باشد که بتوان به خوبی کالاهای خود را در آنجا معرفی نمود.

این روزها با تنوع زیادی که در محصولات وجود دارد و همچنین با افزایش رسانه های تبلیغاتی شاید یکی از سخت ترین کارها جذب مشتری هدف است.مشتری که در میان انبوه تبلیغات ممکن است گم و سردرگم شود.در این میان وجود نمایشگاه ها می تواند بسیار کارگشاه و عالی باشد . در واقع نمایشگاه ها به عنوان یک محیطی متفاوت در زمانی مشخص و محدود قصد دارند تا به بهترین شکل ممکن به معرفی خدمات و کالاهای مختلف بپردازند.غرفه های نمایشگاهی با اشکال و ابعاد مختلف و در رنگ بندی گوناگون در واقع نما و چهره ای خاص را به فضای نمایشگاه می بخشند و شاید همین منحصر بودن فضای ایجاد شده بهترین کمک را به شما و دیگر غرفه داران بکند تا بینندگان با فضای منحصر به فرد و غیر تکراری روبروش وند و با دقت به تمام بخش های نمایشگاه سرک کشده و از کالاها و خدمات شما بازدید نمایند.

غرفه نمایشگاه شما باید بتواند در عین حال اینکه حسی متفاوت و منحصر به فرد را به بیننده القا می کند باید بتواند در او احساس اطمینان و آرامش را نیز خلق نماید . یک بیننده و مشتری اگر دارای حس اطمینان نباشد بی شک کمتر پیش می اید که از ان مکان و غرفه اقدام به خرید نماید.بعد از رعایت این نکته باید بتوانید پیام و حرفی که برای مشتریان  خود دارید تا در قالب طرح غرفه تا جای ممکن پیاده سازی نمایید.این شاید از لحاظ روانی بتواند تاثیرات جالبی را بروی بینندگان ان مکان بگذارد.

اما جدا از اینکه برای غرفه نمایشگاهی خود از چه نوع متریالی استفاده می کنید و یا از چه رنگ بندی برای محیط درون ان بهره خواهید گرفت مواردی همچون رعایت نظم در چیدمان می تواند یکی دیگر از عوامل مهم در جذب و یا عدم جذب افرادبه سمت شما باشد. شما هر چقدر هم که از دیزاین و طرح های شیک و رنگ بندی منحصر به فرد استفاده نمایید اما اگر نظم و انظباط را در فضای غرفه خود رعایت نکنید در واقع گویی که تمام زحمات خود را بر باد داده اید. پس با رعایت همین نکته کوچک اما مهم سعی در بالا بردن کیفیت کار خود داشته باشید.

سعی کنید رد غرفه های نمایشگاهی خود مکانی را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و مشتریان خود در نظر بگیرید. شاید با یک پذیرایی ساده بیننده ای را ترغیب به خرید نمایید.رعایت چنینی نکاتی شاید بسیار پیش پا افتاده باشد اما در عمل می تواند تاثیرات بسیار بزرگی را برای شما به همراه داشته باشد.اگر شما منتظر حضور مهمانان خاصی هستید پیشنهاد می کنیم حتما در فضایی که برای غرفه نمایشگاهی خود در اختیار دارید بخشی را به ایجاد محل ملاقات اختصاص دهید تا به دور از هرگونه هیاهوی نمایشگاه بتوانید قرار ملاقات خود را برگزار نمایید.

 

نوشته شده توسط در 11:9 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

پنجشنبه پنجم آذر ۱۳۹۴

زوایای پیچیده جسم

ساخت غرفه های نمایشگاهی به صورت حرفه ای

ساخت غرفه نمایشگاهی به دلیل موقتی بودن ان شاید با دیگر سازه ها کمی متفاوت باشد و می بایست در روند طراحی و پیاده سازی یک غرفه نمایشگاهی حتما به این مورد موقتی بودن توجه ویژه ای داشت و از متریال هایی در ساخت استفاده نمود که بعد از اتمام نمایشگاه بتوان براحتی انها را منحدم و یا جمع اوری کرد.در واقع یکی از مهمترین مسائلی که باید حتما در هنگام طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی  به ان دقت کافی نمود این است که رخلاف دیگر سازه های معماری در این نوع بنا ها متحرک بودن و قابلیت جابجایی بسیار مهم است. اینکه بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن بنا را ایجاد و جمع اوری کردیکی از مهمترین نکات کلیدی در ساخت این نوع بناها می باشد.می توان اینگونه عنوان کرد که به صورت کلی نوع معماری و ساخت و سازی که در غرفه های نمایشگاهی به کار می رود با اصولی که برای ساختمان های ثابت استفاده می شود متفاوت می باشد.

در واقع باید در ساخت غرفه نمایشگاهی به این نکته بسیار دقت کرد که میزان تغییر پذیری بنا بالا باشد . در واقع باید نوع طرح و شکل ان انعطاف پذیر و حتی قابل تکثیر و گسترش باشد.در معماری به کار رفته در این نوع بناها سعی شده است همیشه تا از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شود و دقیقا نقطه مقابل سنتی گرایی می باشد.

زمانیکه شما اقدام به ایجاد فضایی به عنوان یک غرفه نمایشگاهی می کنید باید بدانید که به خاطر ویژگی این نوع بناها نمی توان در محیط داخلی آن کار دست به کار برد . در واقع سازه های به کار رفته همگی به صورت تولید انبوه بوده که از کارخانه به سمت مقصد حمل می شوند.شاید استفاده از متریال های یکنواخت و بوجود امدن محدودیت هایی در نوع تکنولوژی های به کار رفته در ساخت بنا باعث ایجاد حاللتی تکراری در اکثر سازه های نمایشگاهی شود.

معمولا در ساخت غرفه نمایشگاهی چون از متریال های صنعتی استفاده می شوند و نمی توان در /ان کار هنر دست را به کار برد شاید به همین خاطر شاهد محیطی باشیم که دارای روحی خشن و خشک است.هر چه به این سو قدم بر می داریم وبه سمت صنعتی شدن خواهیم رفت در واقع به نوعی با طبیعت در حال خداحافظی هستیم و از روح سر سبز ان دور خواهیم شد.

در ساخت غرفه های نمایشگاهی همیشه یکی از مهمترین دغدغه های سازندگان و طراحان این بوده که چگونه با بهرتین کیفیت و در سریع ترین حالت ممکن می توان با بیننده ارتباط برقرار نمود.این موضوع برای مدیران فروش همیشه یکی از مهمترین مسائل به شمار می رفته است. هدف از ساز و کارهای نمایشگاهی در واقع به نوعی بالا بردن میزان فروش و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان است. در واقع باید به نوعی طراحی غرفه صورت پذیرد که بتوان در صدر بیشتری از بینندگان را مجذوب خود کرد و امار بینندگان و مراجعین را افزایش داد.

اما می توان به صورت کلی به چند مورد مهم و کلی اشاره کرد که اگر در هر غرفه ای رعایت نشود شاید به میزان قابل توجهی بازدید کنندان انرا پایین بیاورد.با هم به بررسی این چند مورد می پردازیم :

اولین نکته مهم که باید در ساخت غرفه های نمایشگاهی به ان دقت زیاد نمود وجود نظم در ان محیط است.در واقع باید به نوعی سعی کنیم با نوع چیدمان و نظم خاصی که به غرفه خود می دهیم انرا دقیقا از محیط سالن متمایز و جدا نماییم.

اصل بعدی که باید به ان توجه ویژه ای داشت احترام به مخاطبین خود است . فضای درون غرفه باید به گونه ای باشد که بینندگان و مراجعه کنندگان بتوانند از تمامی بخش های داخل غرفه دیدن نمایند.

اما مورد سوم که باید حتما در ساخت غرفه نمایشگاهی به ان دقت لازم شود این است از تمامی فضای موجود به بهترین شکل ممکن بتوان استفاده نمود.

چهارمین ویژگی که می توان برای هر غرفه در نظر داشت این است که حتما نوع طراحی و دکوراسیون ان باید به نوعی با محصول و یا خدمات ارارئه شده همخوانی لازم را داشته باشد.

اگر منتظر حضور مهمانان خاصی در غرفه خود هستید پس باید برای انها در محیط خود حریمی مخصوص ایجاد نمایید.و این مورد باید حتما در هنگام ساخت غرفه نمایشگاهی لحاظ شود.

حتی نوع موقعیت قرارگیری غرفه شما نیز بسیار مهم است و تا جای ممکن باید با نوع محصول و خدماتی که ارائه می دهید تناسب داشته باشد.

اگر فکر می کنید شما در طول مدت نمایشگاه بازدید کنندگان زیادی را خواهید داشت پس باید ابعاد غرفه تان متناسب با میزان بازدید و مراجعه کنندگان شما در نظر گرفته شود.

هر شرکتی دارای فلسفه خاص خود است . شما می توانید به صورتی هوشمندان در هنگام ساخت غرفه نمایشگاهیخود با الهام گرفتن از فلسفه اصلی کارتان به خلق اثری متفاوت دست بزنید و حتما در زمان طراحی و ساخت این موضوع را لحاظ نمایید.

نور پردازی در بهتر نمایش دادن کالاها و محصولات شما در غرفه می تواند بسیار مهم باشد.پس سعی کنید برای بخش های مختلف محیط غرفه خود از نورپردازی های متناسب استفاده نمایید.

حتما دقت کرده اید که در غرفه های مختلف کارکنان و افراد حاضر در ان همگی دارای پوششی یکسان و تحد الشکل هستند . این دقیقا به این خاطر است تا به بیننده حسی را القا کنند که شرکت انها به صورت منسجم و منظم می باشد.شما هم حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

حتما برای اینکه بتوانید در ساخت غرفه نمایشگاهی خود به موفقیت دست یابید نیازمند برگزاری جلساتی با طراحان و سازندگان و مدیران فروش خود دارید تا قبل زا شروع نمایشگاه همه چیز را به خوبی هماهنگ کرده باشید.

یکی از مهمترین نکاتی که می توان در ساخت غرفه های نمایشگاهی ان را لحاظ کرد وجود محیطی جهت پذیرایی از بازدیدکنندگان و میمهمانان شما است.این بسیار مهم است چرا که نحوه پذیرایی شما و خیر مقدم شما به مشتریان می تواند موجب شود تا شما با انها قرار دادهای کاری خوبی را منعقد نمایید.

و اما یکی از مهمترین مواردی که باید حتما به آن دقت لازم را داشت این است که در طول مدتی که بازدید کننده ای به غرفه شما می آید باید نوع استقرار شما و کارکنانتان به گونه ای باشد تا او دقیقا احساس راحتی و آرامش داشته باشد.سعی کنید فضایی را خلق کنید که به هیچ وجه برای بینندگان آزار دهنده و استرس زا نباشد.

همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم سعی کنید در هنگام ساخت غرفه نمایشگاهی خود حتما به فکر فضایی باشید تا به دور از شلوغی و هیایوی نمایشکاه بتوانید با میهمانان خاص خود جلسه گذاشته و در مورد مسائل به راحتی و بدون استرس با هم گفتگو نمایید.ایجاد محیطی مناسب چه برای میهمانان و چه برای کارکنان  بسیار تاثیر پذیر از نوع مبلمانی است که قرار است در ان محیط مورد استفاده قرار گیرد.پس در انتخاب نوع مبلمان و حتی رنگ آنها نیز دقت لازم را داشته باشید.

در نهایت اگر می خواهید در میان سیل انبوه مراجعه کنندگان به خوبی دیده شوید باید سعی کنید در طرح و ایده ای که برای پیاده سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود دارید به گونه ای منحصر به فرد و خاص باشید.

کرم لازان روز و شب

کرم لازان روز دکتر بیز

سبوس برنج قهوه ای قارچ گانودرما

غرفه ,های ,نمایشگاه ,ان ,نوع ,استفاده ,است که ,غرفه های ,که در ,در واقع ,می توان ,ثابت   • نظر بدهیدپنجشنبه , لینک ثابت   • نظر

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

kaman dunwagufi Juan's collection Jeffrey's info dolsulisi . استهبان در یک نگاه کلبه کوچک تنهایی من تفریحات سالم خبری تفریحی